Drivpaketsbyte, vad välja?
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
- jeppes
- Donator 2010
- Inlägg: 226
- Blev medlem: mån apr 07, 2008 05:47
- Ort: Nässjö, Gammal Stockholmare
Drivpaketsbyte, vad välja?
Tjena allihopa! Nu var det ett tag sen jag va inne på sidan, o va sugen man blir när man läser allt kul här inne. Jag har en liten fråga till dom som vet. Jag ska byta drivpaket, vad ska man ha till min 97:a?
//Jeppes
//Jeppes
*
*
*
********************************
VFR 750 97:an är såld!
Får se när nästa kommer...
*
*
********************************
VFR 750 97:an är såld!
Får se när nästa kommer...
- tersan
- Donator 2021
- Inlägg: 3239
- Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
- Ort: Gullestad, Vikbolandet
- Kontakt:
Re: Snart så..
http://www.vfr-forum.se/viewforum.php?f=6jeppes skrev:Tjena allihopa! Nu var det ett tag sen jag va inne på sidan, o va sugen man blir när man läser allt kul här inne. Jag har en liten fråga till dom som vet. Jag ska byta drivpaket, vad ska man ha till min 97:a?
//Jeppes
VFR750F -92, grön
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Snart så..
Använd sökfunktionen och se vad folk säger. De flesta har en åsikt om vilket drivpaket man ska ha, ungefär som med olja och bromsbelägg.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- HandLegger
- Medlem
- Inlägg: 159
- Blev medlem: sön jun 19, 2011 18:01
Re: Drivpaketsbyte, vad välja?
http://www.gearingcommander.com/
Jag planerar att montera 15/45 (mest pga att jag inte hittar större bakdrev)
Vill egentligen ha 16/46.
Finns det större än 45 o i så fall var?
Jag planerar att montera 15/45 (mest pga att jag inte hittar större bakdrev)
Vill egentligen ha 16/46.
Finns det större än 45 o i så fall var?
vfr1200fd
- tersan
- Donator 2021
- Inlägg: 3239
- Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
- Ort: Gullestad, Vikbolandet
- Kontakt:
Re: Drivpaketsbyte, vad välja?
Kolla med Addemoto. Fast... varför inte 15/43, som ju blir väldigt likt 16/46?HandLegger skrev:http://www.gearingcommander.com/
Jag planerar att montera 15/45 (mest pga att jag inte hittar större bakdrev)
Vill egentligen ha 16/46.
Finns det större än 45 o i så fall var?
VFR750F -92, grön
- Tommy Gsson
- Donator 2023
- Inlägg: 2142
- Blev medlem: fre aug 15, 2008 09:46
- Ort: Enköping
Re: Drivpaketsbyte, vad välja?
Ju större drev fram + bak = längre hållbarhet!
T.
T.
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P
- HandLegger
- Medlem
- Inlägg: 159
- Blev medlem: sön jun 19, 2011 18:01
Re: Drivpaketsbyte, vad välja?
Jo, men var hittar man stora bakdrev?
Någon som vet?
Touringbutiken har enl hemsidan 45 men då måste jag gå ner en kugg fram för att komma i närheten va det resultat jag vill ha och går ner fram vill jag inte.
Enligt "gearing commandern" som jag länkade till ska jag ha 16/47 (dvs 4 upp bak) för att nå dit jag vill.
EDIT: Orkar inte leta o jaga mer. Och vid närmare eftertanke så räcker det nog med att gå ner en kugg fram.
Drivpaket nu inhandlat, får se när det nu blir monterat. Inget kul jobb precis, kanske lämnar iväg det.
Någon som vet?
Touringbutiken har enl hemsidan 45 men då måste jag gå ner en kugg fram för att komma i närheten va det resultat jag vill ha och går ner fram vill jag inte.
Enligt "gearing commandern" som jag länkade till ska jag ha 16/47 (dvs 4 upp bak) för att nå dit jag vill.
EDIT: Orkar inte leta o jaga mer. Och vid närmare eftertanke så räcker det nog med att gå ner en kugg fram.
Drivpaket nu inhandlat, får se när det nu blir monterat. Inget kul jobb precis, kanske lämnar iväg det.
vfr1200fd
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Drivpaketsbyte, vad välja?
Var köper ni era drivpaket (kedja och drev) för billigaste möjliga penning? Är det Ebay som gäller för detta också?
Tips emottages tacksamt.
PS: Det är för en VFR800-2000. DS.
Edit: Verkar vara lite blandade bud på hur lång kedjan skall vara till en VFR800-2000 på internätet. Har fått bud om kedjetyp 503 med 108 eller 110 länkar och drev med 17/43 tänder, samt 15/48.
Nån som har koll på vad som gäller om man vill ha standardlängd och dito drev??
Tips emottages tacksamt.
PS: Det är för en VFR800-2000. DS.
Edit: Verkar vara lite blandade bud på hur lång kedjan skall vara till en VFR800-2000 på internätet. Har fått bud om kedjetyp 503 med 108 eller 110 länkar och drev med 17/43 tänder, samt 15/48.
Nån som har koll på vad som gäller om man vill ha standardlängd och dito drev??
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- jenshenrik
- Medlem
- Inlägg: 345
- Blev medlem: fre feb 12, 2010 20:26
- Ort: Odense, Danmark
- Kontakt:
Re: Sv: Drivpaketsbyte, vad välja?
15/45 går slet inte.HandLegger skrev:http://www.gearingcommander.com/
Jag planerar att montera 15/45 (mest pga att jag inte hittar större bakdrev)
Vill egentligen ha 16/46.
Finns det större än 45 o i så fall var?
Da er hållbarheten minimal!
Det er vigtigt, at de to tal inte har en fällesnävner (5 och 15).
15/43 går OK och gir teoretisk +7% mere acceleration
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Drivpaketsbyte, vad välja?
Ok, men vad är original på årsmodell 2000??
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- Conseal
- Administratör VFR-Forum
- Inlägg: 4433
- Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
- Ort: S-tälje
- Kontakt:
Re: Drivpaketsbyte, vad välja?
17/43 har jag för mig... Jag satte på 16/45 på min rödviffer. Gick bra som fan men hastighetsmätaren visade ganska galet
På avstånd är allt vackert
VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Drivpaketsbyte, vad välja?
Grönviffern är drevad och accar och varvar som sjutton! Men på svartviffern vill jag vara standard.Conseal skrev:17/43 har jag för mig... Jag satte på 16/45 på min rödviffer. Gick bra som fan men hastighetsmätaren visade ganska galet
Men 17/43 är ett bra utgångsläge. Tack!
Nån som har koll på antalet länkar då, 108 eller 110?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!