Tack för din fråga. väldigt bra fråga.
Lite bakgrund. RVF har altid varit min dröm hoj och jag känner RVF chassit och motor i kroppen, blir lufttrycket fel så känner jag det omedelbart, Har provat att kört många andra cyklar 1000rr, R1 mm inget imponerar(förlåt alla som har hojarna, det är jätte fina cyklar)
Hade ett extra chassi till en RVF som HRC Europe hade byggt till Österikiska superbike(Motogp på den tiden) med Gunter Strasser som förrare(han vann bla något race 2001) riktigt fint chassi men ingen motor, och där började min ide om en bike som man kan skruva fritt med utan att det skall kosta skjortan, en bra RVF motor kostar ca 10 000 euro, om du hittar någon.
VFR motorn är väldigt billig och bra, super bra nästan omöjlig att ta livet av i orginal utförande, men resten av vfr chassit är kanske inte riktigt vad motorn kan prestera( förlåt alla vfr ägare men vfr är kamske det bästa man kan köpa i affären)
nu kanske hela bilden klarnar, super chassi + en supermotor = grymt ekipage, just nu 150 bakhjuls hästar kickar in vid 5000 varv och drar till 12000, bmw 1000rr kickar in vid 9000,,,,
och turbo var ett val bara för att om man skrotar motor, köp en ny 5000 kr, det kostar inte ens frakten på kolvarna från usa om man skulle trimma på vanligt vis, tja det var storyn lite förkortat, men fn va kul jag haft på vägen hit och har fortfarande. planerar reda för nya insuget med servo styrd trottel mm,,, längtar faktiskt till vintern när man kan spärra in sig i garaget.
Det bästa av allt, den är besiktat och godkänd(med 108HK) så därför är det inspirerande att bygga en styrning som gör det möjligt att ha den laglig

- 252981_2047522022582_3561016_n.jpg (48.64 KiB) Visad 9522 gånger