Vad rekommenderas. Jag är rätt okunnig över vad som finns så därför upplys gärna vad ni vet o ifall det är praktiskt jämfört med t ex hemmanätverk.

Det jag ska göra är att ha diverse privata filer, en del musik, men framförallt foton.
Moderator: adrian_vg
Jag använder Dropbox privat för mindre viktiga dokument och filer, men som jag ändå vill ha tillgängliga överallt. För jobbändamål kommer inte amerikanska molnlagringstjänster på fråga.Mister skrev:Då det finns en del IT kunniga personer här så undrar jag angående det här med molntjänst.
Vad rekommenderas. Jag är rätt okunnig över vad som finns så därför upplys gärna vad ni vet o ifall det är praktiskt jämfört med t ex hemmanätverk.![]()
Det jag ska göra är att ha diverse privata filer, en del musik, men framförallt foton.
Nä, men synkningen kräver ju uppkoppling...adrian_vg skrev:Dropbox stora fördel handlar om att den synkar (snabbt) en lokal folder till deras moln och vice versa, du behöver alltså ingen uppkoppling för att komma åt dina grejor.
När det är synkat, måste man inte ha en uppkoppling, man kommer åt sina (lokala) grejor ändå.tersan skrev:Nä, men synkningen kräver ju uppkoppling...
Det vill till att man har en stabil uppkoppling och koll på kostnaden för datatrafik om man ska vara beroende av molnet.