apex skrev:Jösses, vilken diskussion, påminner om Hasse o Tage:
Shell-representant Lindeman erkänner motvilligt att man hällt i lite BP. Därför är den lite bättre!!!
Olika soppa gör skillnad. Så är det bara.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Det här med att det står "96/98" på en del pumphandtag, vad gäller då? Är det 96 eller 98 oktan man får? Finns 06 oktan kvar förresten?
Pumparna det gäller har inget knappval för om man vill ha 96 eller 98 oktan. Bara olika handtag för D, 95 och 96/98.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
LinusE skrev:Om jag blivit rätt informerad så är de så att oktan sjunker i tankarna på makarna.
Tydligen fans de till och med makar med enbart en tank men att 95 tags i
toppen och 98 ur botten.
Informationen fick jag av en dåvarande motorpolare som jobbar på königgsegg eller hur de stavas
Samma tank alltså? Låter mysko.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Var det föresten ingen som gillade tanken på att bl.a. tanka lite billigare som jag nämnde ovan? Kan tillägga att det är helt gratis att gå med i shoppingcommunitien och det finns inga hakar eller krav på minsta köp under en viss tid. Enda kravet (om man nu kan kalla det för krav) är att man måste aktivera sitt nya kort inom 30 dagar genom att köpa något (finns inget minibelopp, utan det räcker med en kopp fika, en pilsner på krogen eller vad som helst) annars blir det ogiltigt. Därefter gäller det 4-ever och det finns massor med andra förmåner.
MIn lokala Jetmack visade sig inte ha 98 oktan, så jag åkte till Volvos Tanka ist och fyllde upp med 98 oktan. Motorn svarade bättre och slutade rycka på låg- och mellanvarv direkt. Vete fan vad Jet har i sin BF95 på just den macken, men min viffer går banne mig inte bra på den...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Kvadden kom med nästan full tank efter köpet och gick hur bra som helst.
Efter två tankningar BF95 på min närmaste Jet går den ojämt i motorn. Det är banne mig nåt fel på deras bränsletankar... Skit i botten kanske.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Jag har samma problem med min SAAB så fort jag tankar BF95 på jet. det "dippar" i effektkurvan vid fullgas
Fast med BF98 från Bilia (OK/Q8) går den hur fint som helst.
SP-1 -01 Röd
VFR800FI-00 Röd
PCIII
KN-filter
Helsystem med Micron kolfiberslipon
Wilbers dämpare fram
Aut.kedjesmörjning
--------------------------------------------------------
Genom att inte ge upp nådde även snigeln Noaks ark.
Såg imorse att de börjat gräva runt underjordstankarna på sagda mack. Hmm...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!