Ja, ja, vi 98-oktaniga miljömuppar på forumet behåller katalysatorn på hojen som de omtänksamma människor vi är.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Du har en "låda" under hojen bakom hjulet där alla rören går in. Följ pipan så hittar du den. Lösning på att skippa katten är att göra en operation med vinkelslip o svets, alternativt köpa nytt grenrör där kat inte ingår. Några på forumet har gjort det och det gör tydligen rätt stor skillnad. Om jag inte minns fel så är även då rören större dimensionerade med bättre flöde än orginal
Du har en "låda" under hojen bakom hjulet där alla rören går in. Följ pipan så hittar du den. Lösning på att skippa katten är att göra en operation med vinkelslip o svets, alternativt köpa nytt grenrör där kat inte ingår. Några på forumet har gjort det och det gör tydligen rätt stor skillnad. Om jag inte minns fel så är även då rören större dimensionerade med bättre flöde än orginal
Vinner man verkligen så mycket på att operera bort katten?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
adrian_vg skrev:
Vinner man verkligen så mycket på att operera bort katten?
Det skiljer 5hk mellan en originalljuddämpare och en (som jag har) GPR-dämpare, tänk då vad katen gör för flödet. Skulle nog vilja säga att den tar säkert 5hk.
Grenröret utan kat har grövre rör, jag upplever ett märkbart snabbare gassvar.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Badget skrev:Halloj! VFR 800 ägare igen efter några års frånvaro:) Köpte faktiskt tillbaka min gamla hoj, haha.
Vilken motorolja är bäst för Viffern? Spelar märke någon roll eller funkar de flesta premiummärkena bra?
Tycker bromsarna är lite klena, jämfört med Aprilian som hade brembobromsar som tog riktigt bra. Detta tänkte jag på nu när jag gick tillbaka till viffern, går det att lösa med bra bromsbelägg? Vilka i såna fall.
Det er egentligt lite pudsigt.
Aprilla er kendetegnet ved at have svage bremser...
Nå, men jeg anvender SBS, sinter bremsebelægning og Sunoco 4T GP Sport 10w/40 olie
Jens Henrik
"Uhyret" - CBR954RR3
-Hjertet banker altid for V4 VFR-Forum.dk
på en bilmotor så snackar man ca 10% effektförlust med kissekatt och 5% med en sk. högflödes o runt 2% med en 100cells racekisse.
Varför finns det inte såpass små racekissar som till en mc?
går ju garanterat att bygga om en 100cells-kisse för o passa på en mc,om man bara har orken till det-insatseni en orginalkisse (den keramiska klumpen alltså) är typ 1/3:e del av själva kattens storlek,så banta ner en 100cells,som är i metall skulle nog funka,och då slipper man trubbel OM nu farbror bilprovningen skulle få för sej att kolla avgasvärdena
Nuvarande 2-hjulingar
Vfr 800 FI 02:a,Super blackbird 07:a,Cb 750 F 82:a,Ktm 640 adv. 05:a o en fet zundapp 78:a