Om svingen inte har förborrade hål för att skruva i lyftbobiner för depåstöd, finns det nån sorts lösning ändå?
Inget borrande alltså på befintlig sving.
Bakre depåstödet jag har har två rör som hojen ska vila på och bara glider upp på svingen mot svinginfästningen - inte helt stabilt mao.
Kanske en bamsig slangklämma som man skruvar fast bobinerna i och klämmer om svingen? Skulle en sån lösning hålla?
Detta gäller inte för en VFR!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Conseal skrev:Brukar finnas plattor som du kan ha på depåstödet istället för klykorna. Dessa sätta under svingen bara.
Plattor glider lika mycket som rör.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Conseal skrev:Ok, jag hde plattor till vtren och det gick bra men jag kanske missförstår problemet.
Tror jag inte. Svingen är så brant att rör/plattor bara glider. Därför vore bobiner med klykor att föredra.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Jo, till dirren.
Jag har Biltemas "riktiga" hydrauliska lyft, men ibland vill man hiva upp hojen lite snabbt bara. Hydraullyften slänger man inte bara runt med. Eftersom jag redan har ett vanligt depåstöd med klykor, och moddat med rörstöd, blev jag lite intresserad av att få fast bobiner och använda de säkrare klykorna.
Framdepåstödet har plattor men tycker inte de funkar speciellt bra, svårt att dem helt rätt. Grunnar dock lite på lyft-under-styrkronan-stöd för framdelen. Men återstår då nåt snabbt och lättanvänt bak.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Kan du lägga ut en bild på svingen och depåstödet ifråga, så kanske vi kan klura ut nåt?
Slangklämmevarianten kan funka, men jag skulle hellre göra nåt mer rejält och smidigare att plocka av och på.
Jag antar att du inte behöver ha bobinfästena på för jämnan? Annars går det ju alltid att svetsa på nåt på svingen, antingen för att fästa bobinerna eller för att hindra rören från att glida.
En sådan lyft har jag till TTn och dennär asbra att bara trycka upp hojen med och mycket lättare än depåstöd efterson den håller upp hela och inte bara fram eller bak.
tersan skrev:Kan du lägga ut en bild på svingen och depåstödet ifråga, så kanske vi kan klura ut nåt?
Slangklämmevarianten kan funka, men jag skulle hellre göra nåt mer rejält och smidigare att plocka av och på.
Jag antar att du inte behöver ha bobinfästena på för jämnan? Annars går det ju alltid att svetsa på nåt på svingen, antingen för att fästa bobinerna eller för att hindra rören från att glida.
Ska fixa.
Om slangklämmevarianten funkar kan den gott få sitta kvar jämt.
Svingen är i aluminium, kanske svårt att svetsa i?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Conseal skrev:En sådan lyft har jag till TTn och dennär asbra att bara trycka upp hojen med och mycket lättare än depåstöd efterson den håller upp hela och inte bara fram eller bak.
Hur stabilt är det? Ser ju ut att kunna vicka åt alla håll och kanter.
Jag är inne på bobiner och vanligt depåstöd för stabilitetens skull.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Den står rätt stadigt. Har stått på lyften nöstan hela tiden sen den skar. Står där nu utan bakhjul och jag har slagit på den med slägga i sidled (med lite mothåll) utan att den rasat. Visst den är inte fastskruvad som i en riktig lyft men om 100% av crosskollektivet kan använda den typen av stöd till allt skruvande så funkar det för mig med.
Conseal skrev:Den står rätt stadigt. Har stått på lyften nöstan hela tiden sen den skar. Står där nu utan bakhjul och jag har slagit på den med slägga i sidled (med lite mothåll) utan att den rasat. Visst den är inte fastskruvad som i en riktig lyft men om 100% av crosskollektivet kan använda den typen av stöd till allt skruvande så funkar det för mig med.
Kan du indsætte et billede?
Jens Henrik
"Uhyret" - CBR954RR3
-Hjertet banker altid for V4 VFR-Forum.dk