Konstigt att ingen föreslagit den.

Sent from my iPhone using Tampa talk (autocorrect, jag låter det stå...)
Edit: iPhone-smileys blev gravt misshandlade av tapatalk, läs det som om det fanns lite smileys!

Edit igen: 1900-tals smileys funkar visst...
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Tror det finns nån eller några, själv har jag sporttouring varianten av den VF1100S som bara såldes i USA och Kanada.Soddamarre skrev:VF 1100 C
Konstigt att ingen föreslagit den.Konstigt att ingen har den här? Jag vet inget om den mer än att det är en kromsläde med v4 och mer effekt än min viffer...
Noterat, men 750-modellerna är för svaga i mitt tycke.Soddamarre skrev:750:n tillverkades tydligen en bit in på 90-talet, det gjorde inte 1100:an.
Mycket fel som standard, alldeles för framåtlutat.Jonher skrev:Hur "fel" är handtagen idag? Dvs centimeter bakåt och/eller uppåt?
Det kan inte vara helt omöjligt att få tag på eller tillverka styrhalvor som skulle passa, dessutom säkert billigare än att behöva byta motorcykel.
Pratar vi inte centimeter utan decimeter?adrian_vg skrev:Mycket fel som standard, alldeles för framåtlutat.
Jonher skrev:Pratar vi inte centimeter utan decimeter?adrian_vg skrev:Mycket fel som standard, alldeles för framåtlutat.
34.000 för en 1100 i bra skick är inte speciellt dyrt, men det är viktigt att motorn är ok.adrian_vg skrev:Kollade på Blocket efter "honda vf*" och hittade en del intressant, dock inga 1100:or.
Denna fanns iofs, men körställningen på denna är för sportig tyvärr.
http://www.blocket.se/vi/58918086.htm
Här fanns "magma", men oj vad dyr!
http://www.blocket.se/vi/58644212.htm
90-tals Magnan är en helt annat hoj som bygger på VFR-motorn.Soddamarre skrev:750:n tillverkades tydligen en bit in på 90-talet, det gjorde inte 1100:an.
Om vi snackar om VF1000R så är nog den mer framåtlutad än VFR eftersom den är större och har en betydligt längre och större tank (25,5 l om jag inte minns fel) och räknades som en ren sporthoj (efterföljare till CB1100R och föregångare till RC30) med dåtida mått.adrian_vg skrev:Mycket fel som standard, alldeles för framåtlutat.Jonher skrev:Hur "fel" är handtagen idag? Dvs centimeter bakåt och/eller uppåt?
Det kan inte vara helt omöjligt att få tag på eller tillverka styrhalvor som skulle passa, dessutom säkert billigare än att behöva byta motorcykel.
Du kan inte "simma lugnt" ett tag? Liasom en operation och dess eftersviter har en "tendens" att kunna sitta i ett bra tag efteråt, typ månader/år ibland. och sett ifrån det perspektivet så kan det kanske kännas "Lite" dumt att ha krängt knarren så snabbt efter operationen.adrian_vg skrev:Då är viffern ute på Blocket igen. Känns inte alls bra.![]()
Men måste man, så måste man antar jag...