De av er som följer mina bravader på Facebook får här en upprepning av senaste tidens inlägg där. Jag beklagar detta.
Seth skrev:nya vfr800x? ev med risers?
Provsatt en i lördags. Funkade inte. Körställningen kändes framåtlutad och med aphängar-vibbar. Dessutom var hela hojen märkligt topptung.
Donner skrev:Har du inte haft funderingar på Kawa ER-6, ingen supersport men trevligt chassi och mycket bra sittställning.
De jag kollat på har varit för dyra för att vara intressanta.
Med tanke på hur många ER-sexor som sålts de senaste åren, dyker de oväntat sällan upp på Blocket i mina trakter, speciellt som Stockholm är ett "angränsande län" med marknaden
det innebär...
Hittills har det enda som funkat bra vid testsittning varit en KTM 640 SM (LC4) och en dito Duke 390 ABS.
Speciellt lill-duken var i det närmaste perfekt för både nacken och ryggen. Lill-duken verkar fö väldigt smidig - kort och lätt. Ser man till priset också verkar paketet ganska attraktivt.
Å andra sidan såg 640:an grym ut! Har alltid varit lite småsvag för motardernas utseende. Det som talar för 640:an är den snorbilliga försäkringen. 3000 kr hel/hel hos Trygg-hansa är något man inte blir bortskämd med som motorcyklist...
Planerar iaf att åka ut till Din MC igen under kommande vecka (denna gång utan barn...) och göra en faktiskt testkörning och se om kandidaterna funkar som tänkt.
Om jag och handlaren kommer överens om inbyte kan det hända att jag har en ny/beggad hoj under veckan som kommer.
Eller som nån skrev på internätet; "
Bike choice is a state of mind, not a choice based on sensible criteria."