Skarp med en 750
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Skarp med en 750
Tjenare!
Skaffade en Viffer 750 -93:a för en vecka sen, och efter att testat lite grann så tror jag att den kommer bli kvar så länge man får köra bensindrivna fordon eller tills den rasar totalt eller krashas. Vilken hoj! Vilken motor!
Erik Skarp heter jag då och håller till i Eskilstuna, så finns det några Viffrar på vift här i kring är det bara att hojta så går det nog ta en tur
Sen så har jag även en fråga jag kanske kan ställa lite snabbt här så att många ser den; jag bytte olja och filter i den nu idag/kväll (för det var inte gjort på 6 år däremot så hade den också bara gått 400mil under den tiden, men ändå...) Tanken med oljebytet var också att jag ville se om kopplingsljuden skulle försvinna. Det klonkar lite lätt om den från kopplingen, och jag läste att man skulle byta olja innan man gav sig på att byta koppling för att undvika kostnader (och det gillar jag ju, för jag är student), men, den lät även efter oljebytet. Kan det vara så att man måste köra in nya oljan? Köra en bit alltså?
Aja, trevligt att vara VFR ägare iaf, väldigt trevlig hoj!
Skaffade en Viffer 750 -93:a för en vecka sen, och efter att testat lite grann så tror jag att den kommer bli kvar så länge man får köra bensindrivna fordon eller tills den rasar totalt eller krashas. Vilken hoj! Vilken motor!
Erik Skarp heter jag då och håller till i Eskilstuna, så finns det några Viffrar på vift här i kring är det bara att hojta så går det nog ta en tur
Sen så har jag även en fråga jag kanske kan ställa lite snabbt här så att många ser den; jag bytte olja och filter i den nu idag/kväll (för det var inte gjort på 6 år däremot så hade den också bara gått 400mil under den tiden, men ändå...) Tanken med oljebytet var också att jag ville se om kopplingsljuden skulle försvinna. Det klonkar lite lätt om den från kopplingen, och jag läste att man skulle byta olja innan man gav sig på att byta koppling för att undvika kostnader (och det gillar jag ju, för jag är student), men, den lät även efter oljebytet. Kan det vara så att man måste köra in nya oljan? Köra en bit alltså?
Aja, trevligt att vara VFR ägare iaf, väldigt trevlig hoj!
"In a serious motorcycle accident you can be hurt or killed or even hurt AND killed. Remember! If you are killed you won't be able to fix your motorcycle." - uncyclopedia
VFR 750 -97
VFR 750 -93 *s
DR 650 -94 *s
GSXR 750 -99 *s
RG 125 F -92 *s
VFR 750 -97
VFR 750 -93 *s
DR 650 -94 *s
GSXR 750 -99 *s
RG 125 F -92 *s
Re: Skarp med en 750
Välkommen!
Jag är inte rätt man att svara på din kopplingsfråga, men jag är övertygad om att du kommer bli väl omhändertagen och få svar av någon kunnig person här på forumet.
Jag är inte rätt man att svara på din kopplingsfråga, men jag är övertygad om att du kommer bli väl omhändertagen och få svar av någon kunnig person här på forumet.
Never ride faster than your guardian angel can fly
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Skarp med en 750
Välkommen till forumet!
Mektips ställes med fördel i Mektips-subforumet, det är större chans att du får svar där!
Edit: Hojen har alltså stått i sex år och bara körts 400 mil under den tiden?
Kan vara lamellerna som klibbat ihop. Kör ett tag med nya oljan, så lossnar det nog. Återkom om det fortfarande klonkar efter tiotalet mil!
Mektips ställes med fördel i Mektips-subforumet, det är större chans att du får svar där!
Edit: Hojen har alltså stått i sex år och bara körts 400 mil under den tiden?
Kan vara lamellerna som klibbat ihop. Kör ett tag med nya oljan, så lossnar det nog. Återkom om det fortfarande klonkar efter tiotalet mil!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Re: Skarp med en 750
Tackar
Aa jag vet att det brukar vara ett speciellt ställe på forumet för sånt, ska posta där när jag får fler problem eller om det här problemet är kvar efter ett antal mil.
Yes precis. Ok, men då kör jag några mil med nya oljan så får vi se. Tack för tipset.
Aa jag vet att det brukar vara ett speciellt ställe på forumet för sånt, ska posta där när jag får fler problem eller om det här problemet är kvar efter ett antal mil.
Yes precis. Ok, men då kör jag några mil med nya oljan så får vi se. Tack för tipset.
"In a serious motorcycle accident you can be hurt or killed or even hurt AND killed. Remember! If you are killed you won't be able to fix your motorcycle." - uncyclopedia
VFR 750 -97
VFR 750 -93 *s
DR 650 -94 *s
GSXR 750 -99 *s
RG 125 F -92 *s
VFR 750 -97
VFR 750 -93 *s
DR 650 -94 *s
GSXR 750 -99 *s
RG 125 F -92 *s
- Conseal
- Administratör VFR-Forum
- Inlägg: 4443
- Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
- Ort: S-tälje
- Kontakt:
Re: Skarp med en 750
Välkommen!
På avstånd är allt vackert
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Skarp med en 750
Ingen orsak.Skarp skrev:Tackar
Aa jag vet att det brukar vara ett speciellt ställe på forumet för sånt, ska posta där när jag får fler problem eller om det här problemet är kvar efter ett antal mil.
Yes precis. Ok, men då kör jag några mil med nya oljan så får vi se. Tack för tipset.
Ju mer du kör desto bättre. Misstänker att det kanske också är bra om krypkör en del också, dvs slirar på kopplingen.
Lycka till, och välkommen tillbaka med fler frågor!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Re: Skarp med en 750
Välkommen till vifferträsket!
Re: Skarp med en 750
Välkommen!
Det kommer att hållas en Viffer träff i augusti!
/Råttis
Det kommer att hållas en Viffer träff i augusti!
/Råttis
Re: Skarp med en 750
Tackar!
Ahaa, det får jag se till att komma på
Ahaa, det får jag se till att komma på
"In a serious motorcycle accident you can be hurt or killed or even hurt AND killed. Remember! If you are killed you won't be able to fix your motorcycle." - uncyclopedia
VFR 750 -97
VFR 750 -93 *s
DR 650 -94 *s
GSXR 750 -99 *s
RG 125 F -92 *s
VFR 750 -97
VFR 750 -93 *s
DR 650 -94 *s
GSXR 750 -99 *s
RG 125 F -92 *s
Re: Skarp med en 750
Välkommen! Träffen rekommenderas varmt
Viffer RC46, 99:a StreetFIghter edition
Viffer SC63, 12:à brungråmetallic R.I.P.
Viffer RC46, 98:a Röd *såld*
Viffer RC36, 92:a Röd [ /color]*såld*
Viffer RC36, 92:a Granitblå R.I.P.
VFR MEET 12-14 augusti 2022
Viffer SC63, 12:à brungråmetallic R.I.P.
Viffer RC46, 98:a Röd *såld*
Viffer RC36, 92:a Röd [ /color]*såld*
Viffer RC36, 92:a Granitblå R.I.P.
VFR MEET 12-14 augusti 2022
Re: Skarp med en 750
Välkommen
- HondaHasse
- Donator 2018
- Inlägg: 2246
- Blev medlem: lör feb 02, 2008 20:10
- Ort: Ängelholm
- Kontakt:
Re: Skarp med en 750
Välkommen hit! Snygg färg på hojen!
Länk till träffen har du i min signatur.
Länk till träffen har du i min signatur.
VFR 800 Fi -99 GUL
Honda NSC 110 -16 Svart
Monark elcykel ljusblå
Ängelholm, Skåne, Sweden
Re: Skarp med en 750
Välkommen här också
_______________________________________
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
Kör husbil, BMW R1200R och VFR750 -86 numera
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
Kör husbil, BMW R1200R och VFR750 -86 numera
Re: Skarp med en 750
Efter att ha sålt min -93a i början av förra säsongen så kunde jag inte hålla mig längre, igår blev det hoj igen. Den här gången en -97a
Jag trodde att 93an och 97an skulle se lika dana ut, men lite olika kåpor och annorlunda instrumentkluster. Blev lite överraskad när jag såg den först
Jag trodde att 93an och 97an skulle se lika dana ut, men lite olika kåpor och annorlunda instrumentkluster. Blev lite överraskad när jag såg den först
"In a serious motorcycle accident you can be hurt or killed or even hurt AND killed. Remember! If you are killed you won't be able to fix your motorcycle." - uncyclopedia
VFR 750 -97
VFR 750 -93 *s
DR 650 -94 *s
GSXR 750 -99 *s
RG 125 F -92 *s
VFR 750 -97
VFR 750 -93 *s
DR 650 -94 *s
GSXR 750 -99 *s
RG 125 F -92 *s
- Tommy Gsson
- Donator 2023
- Inlägg: 2158
- Blev medlem: fre aug 15, 2008 09:46
- Ort: Enköping
Re: Skarp med en 750
Välkommen tillbaks!!!
Tommy.
Tommy.
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P