Andra inlägg på andra forum har mer eller mindre skrivit samma sak.
Kanhända är drive-by-vajer-systemet på det österrikiska märket mer känsligt än det "analoga" på våra viffrar.
Känns skönt att ha en motorcykel som tål både 5-56 och högtryckstvätt
Kan vara så att kåtteköpare av nån anledning förväntas pilla mer med det tekniska enl ägarmanualen (som är ca 200 sidor lång) och där man tar upp ganska skiftande saker som från kedjespänning till luftning av gaffeln och från justering av motorkarakteristika till FI-blinkkoder.
Min viffermanual berättade som jämförelse och som mest avancerat var man fyllde på olja och ställde fjädringen. Inget fel i det, men ibland vill man veta mer.
Jag sprejade fö silikonsprej på gummidetaljerna under sadeln. Inget har dött på hojen än.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
adrian_vg skrev:5-56 är absolut förbjudet på KTM med insprutning enl alla forum. Canbusen sägs vara otroligt känslig för spänningsvariationer som tex 5-56 och Wd40 kan orsaka.
:
Det slog mig att vissa rostlösande medel "med bonus" har kolpulver i vätskan som smörjande medel.
KAN vara att någon använt något sådant för då kan jag tänka mig att det ev kan bli ledande bryggor..
Necessity is supposed to be the mother of invention, but desperation works even better...
VF750C --82-83
adrian_vg skrev:5-56 är absolut förbjudet på KTM med insprutning enl alla forum. Canbusen sägs vara otroligt känslig för spänningsvariationer som tex 5-56 och Wd40 kan orsaka.
:
Det slog mig att vissa rostlösande medel "med bonus" har kolpulver i vätskan som smörjande medel.
KAN vara att någon använt något sådant för då kan jag tänka mig att det ev kan bli ledande bryggor..
Känns som en rimlig spekulation!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Efter 24 år gav stoppljusswitchen upp och fick beställa en ny från motoaction. På besiktningen trodde dom det var kabelbrott eller något flatstiftsglapp men efter demontering i garaget fungerade den i vissa lägen..för vickade man på den anslutna switchen slocknade lyset bak. Så det glappade alltså i n u t i switchen