Hej.
Om man tycker att vindbruset blir störande så finns det faktiskt ett botemedel !
Ehh.. inte jag på bilden ...
Jag skulle vilja rekomendera "NOJ Quiet Rider Deluxe" den har faktiskt fungerat bra och jag är nöjd med den (jag har standardruta) . Hittade den inte i sverige så jag fick beställa den från US ca. 42$ från DennisKirk.com, finns även en enklare för halva priset. Den tar bort det mesta av vindbruset.
VFR800FA71-07
Flapper valve mod guide: viewtopic.php?t=1004, PAIR valve mod guide: viewtopic.php?t=1021
RTG, Hugger, Fenda, Leo Vince, Arai "there is a difference"
Tyvärr så passar den ju inte på andra hjälmar, jag tittade på en sån till min Arai innan jag köpte en från US.
VFR800FA71-07
Flapper valve mod guide: viewtopic.php?t=1004, PAIR valve mod guide: viewtopic.php?t=1021
Tackar för tipset. Har gått och funderat på att bygga något liknande själv. Gick och köpte mig en ny Shoei X-spirit och tänkte att nu skall jag köpa whispering-kit till den. Men den går inte köpa till deras värstinghjälm. Mycket dåligt av Shoei. Vem vet jag kanske får bygga något eget till slut ändå. Funderar på att göra något av neopren
låter svettigt!!
neopren andas inte!!
jag undrar om det skulle funka att lägga någon typ av tyg utanför inredningen vid öronen för att få hjälmen att sluta tätt lite bättre just där.
just nu väntar jag på kåpglas som jag köpte/köper här på forumet.
ska kapa det längs med kåpkanten rakt över.
för att luftströmmen träffar på hjälmen gör att det låter tio ggr värre än utan kåpa alls.
har whisperkit på min shoei xr 1000 o det e svinbra.
men hjälper inte här.
annars skulle ett par figursydda hörselproppar sitta fint.
nån som har nån länk till nån som säljer sånt ???
Totalt 1 användare online :: 1 registrerad, 0 dolda och 0 gäster.
Skadligt buller är en kombination av buller på/över 85 dB och tiden man vistas i detta buller.
Exempel: 15 minuter i 100 dB ger samma dos som 8 h i 85 dB.
Har Earfoon på jobbet och där funkar de super, de för mc är ju lite mindre men tänkte ändå testa de jag har på jobbet nästa gång jag åker ut och åker.
Min sambo kollade upp vad de kostar om man vill köpa till mc och då skulle det gå på 1900:-
Ingen som provat att ta öronpluggar från jobbet???
Själv har jag ju hörsel kåpor med radio i, man vill ju inte missa P3. Både för och nackdelar faktiskt, lugnt och skönt i hjälmen, men samtidigt så missar man ju V4 bullret
Har provat såna där gula pluppar som man skruvar ihop, men tyckte inte de funkade bra....har väl för små öron för efter ett tag kändes det som de var på väg ut och skrapade emot insidan av hjälmen.
Det funkar bra om man har en hjälmhuva som håller öronen på plats, jag har en från oxford.
VFR800FA71-07
tjvfr800 skrev:Det funkar bra om man har en hjälmhuva som håller öronen på plats, jag har en från oxford.
En hjälmhuva, eller balaklava, eller rånarmask, (kärt barn har många namn), är ju ett måste för att skona inredningen i hjälmen. Det är ju ett ytterligare plus att huvan håller både öron oc h "gula proppar" på plats.