Conseal skrev:Japp, ena gången var det routerbyte vilket gav ny IP som innebar DNS-uppdatering. Sedan var det strömavbrott pga att en bäver fällt ett träd över vattenfalls ledning. Sen så orakade steömavbrottet tydligen fel på ISPns utrustning vilket behövde bytas och även det gav ny IP som behövde ändras i DNS. Det var väl allt tror jag.
Bävrar, fy sjutton...
Har Generalen funderat nåt på att fixa en alternativ sajt på annan ort och med annan operatör, och som kan ta över när den primära sajtservern eller linan ut fallerar?
Det finns ju en alternativ sida http://vfrforum_se2.conseal.ath.cx och jag var faktiskt inne och kollade om det stog nåt om avbrottet.
Pyssel? Att skaffa fram deg? Faktum är att jag är rätt impad av att dom lyckas få fram över 200 pållar ur en halv motor.
En del av hemligheten ligger väl i kammarna eftersom dom med sitta tvångsstyrda system i princip kan ha hur höga lyft som helst utan att det blir ventilflyt.
Det är ingen alternativsida utan testinstallationen jag hade när jag uppgraderade version.
Edit: Vad gjorde jag för fel, varför blev bilden så liten???
Skulle precis fråga om det fanns en större bild att titta på.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Jefla galningar...
Annat än för uppmärksamhetens skull, är en sån hoj användbar för dagligt bruk öht?
"Despite Y2K's high price, MTT found a steady demand for what had to be the world's most outrageous production superbike. One bonus was that the gas turbine-powered machine came with an engine warranty for the life of the original owner. As Ted Mclntyre put it, 'Anyone who blows up one of these and lives deserves a new engine."
===
Jefla galningar...
Annat än för uppmärksamhetens skull, är en sån hoj användbar för dagligt bruk öht?
"Despite Y2K's high price, MTT found a steady demand for what had to be the world's most outrageous production superbike. One bonus was that the gas turbine-powered machine came with an engine warranty for the life of the original owner. As Ted Mclntyre put it, 'Anyone who blows up one of these and lives deserves a new engine."
Och varför skulle den inte vara duglig för "vardagsåka"? spisen är ju en känd och pålitlig kraftkälla, köregenskaperna verkar ju vara "humana" och acceptabla. Men oavsett, det skulle vara skoj att ha fått provat en, eller hur? Eller har du blivit gubbe utan att du har märkt det
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Har varit gubbe länge känns det som.
Jag ser väldigt praktiskt på mitt mc-ägande. Hojen ska kunna användas till annat än ren nöjeskörning.
===
adrian_vg skrev:Har varit gubbe länge känns det som.
Jag ser väldigt praktiskt på mitt mc-ägande. Hojen ska kunna användas till annat än ren nöjeskörning.
Vill inte vara elak nu, men med tanke på den senaste tidens skriftväxling på forumet angående din "Kottes" "driftsäkerhet" så kan man lätt härledas tro att en Y2K är pålitligare i drift.
Och vad det där med "gubbe" anbelangar så är det bara ett sinnestillstånd, gör som jag, bara envetet tvärvägra bli vuxen. "Det funkar för mig i allafall"
Jag skulle inte kunna hålla en Y2K gående, än mindre ha råd med en.
Den skulle dessutom inte funka speciellt bra på de kurviga Knix-banorna jag besöker med jämna mellanrum.
===
Det nya "hotet" mot hojen kommer att bli mycket svårare att "mota bort" dels så beslutas mycket inom Bryssel dels att mc förare idag i paritet med dagens "egoist anda" i samhället är mera "egenkära" och mindre "solidariska för sakens skull" än på 70 talet. Givetvis inte alla är av den ullen, men antalet som kör sitt eget race är betydligt fler än tidigare.
Det kommer att försvåra en kamp mot dom orimliga och fullständigt orättvisa krav som kommer att läggas fram i riksdagen. Frågan är är detta möjligen slutet på hojåkandet som en fri och själsbejakande form?..
"I wanna piss in the wind, until the day i`l die" Blacken.
Senast redigerad av blacken den tis sep 08, 2015 13:12, redigerad totalt 1 gånger.
===