Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Jag känner som Adrian, med ändringen "hoj" istf "riktiga hoj"... Luftade kopplingen i helgen och svor hela vägen hem från vinterförvaringen (läs svärföräldrarnas garage) att jag inte körde hem med motorcykel
Angående detta med kopplingen...har läst i nån tråd om detta, men hittar inte nu?
Kopplingshandtaget tar betydligt längre in nu efter oljebytet/vinterförvaringen. Tidigare så behövde man bara nudda så frikopplade det, men nu får jag dra in handtaget halvvägs..? Inbillar mig att det inte var så sist jag körde i februari, innan oljebytet..?
Behövs det luftas..? Blev ingen skillnad under turen i lördags...
Jag hade ett liknande problem så det är nog min tråd du läst
Frikoppling var när kopplingshandtaget var helt inne mot handtaget och dragläget någon halv millimeter ut. För mig var det en liiiiten luftning som gällde sen tog kopplingen typ direkt.
RhINO skrev:Jag hade ett liknande problem så det är nog min tråd du läst
Frikoppling var när kopplingshandtaget var helt inne mot handtaget och dragläget någon halv millimeter ut. För mig var det en liiiiten luftning som gällde sen tog kopplingen typ direkt.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Och idag har vi då avklarat första veckans mc-pendling. Ca 40 mil blev det och det har gått bra. Några idioter till bilister har man ju så klart stött på...varför man t.ex skall ligga och sniffa en mc i baken har jag svårt att förstå? Nåja, det har ju gått bra och varit mestadels fint väder
Nu skall Viffer få vila i garaget över helgen, om det nu inte blir tokfint väder...
H-e! Fan vad klantig man är...skulle baxa ut hojen från en p-ruta som lutade lite framåt...fick grus under högerdojan, sedan låg jag och precious på backen
Denna gången klarade sig dock spegeln...
lappen skrev:H-e! Fan vad klantig man är...skulle baxa ut hojen från en p-ruta som lutade lite framåt...fick grus under högerdojan, sedan låg jag och precious på backen
Denna gången klarade sig dock spegeln...
Been there, done that.
Bara att bryta ihop en stund och sen lyfta.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
lappen skrev:Den ligger på 0.55-0.6 l/mil med min "hålla-hastigheten" körningar, blandad körning men mest 70-90 väg. Lite stad och motorväg.
Är det normalt..? Vad ligger era på?
Efter att ha bokfört ett tag nu så ligger snittet på 0,53 l/mil. Eter att jag börjat pendla 8 mil/dag så har förbrukningen sjunkit drygt 0,5l/mil (låg tidigare på 0,59). Inte helt oväntat
Imorse passerades iaf 450 mil på egen hoj sedan kortet togs i juni Men nu börjar det bli riktigt kallt på morgnarna. Inga problem med att klä sig, men rädd för halkan.. Färden hem i eftermiddag blir nog sista för säsongen
Under vårens första två pendel-veckor (100 mil) har förbrukningen legat stadigt vid ganska exakt 0,5 l/mil
Undrar om man kan komma under? Utan att fis-köra för den sakens skull Fortsättning följer...