Jaha då var det min tur för statuskoll

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Kontakt:

Re: Jaha då var det min tur för statuskoll

#16 Inlägg av tersan »

Tyrannosaurus skrev:Jag kan bara konstatera att gamla gubbar som tror att dom fortfarande är 25 inte så ägna sig åt sånt för det gör jävligt ort :evil:
Tur att jag inte passar in på den beskrivningen då. :P Jag är varken gammal eller gubbe, och jag VET att jag fortfarande är 25... :wink:

Hoppas att du kryar på dig!
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Kontakt:

#17 Inlägg av adrian_vg »

Ska du inte ut och sparka boll eller spela (is)bandy också, som min svärfar? Han kom hem med benbrott och allmänt sårad självkänsla. Svärfar var fd kultur- och sportreporter på en lokalblaska i Örebro. Antar att han tänkte att han har takterna kvar fortfarande. Har börjat trappa ner inför pensionen nu. :roll:

Krya på dig iaf! Du hiner bli bra gott och väl innan säsongen börjar. :lol:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Kontakt:

#18 Inlägg av Tyrannosaurus »

adrian_vg skrev:Ska du inte ut och sparka boll eller spela (is)bandy också, som min svärfar? Han kom hem med benbrott och allmänt sårad självkänsla. Svärfar var fd kultur- och sportreporter på en lokalblaska i Örebro. Antar att han tänkte att han har takterna kvar fortfarande. Har börjat trappa ner inför pensionen nu. :roll:
Någon jävla måtta på dumheterna får det vara. Det räcker med gocart :shock:

Faktum är att det redan börjar kännas bättre, eller så är det bara pillerna :roll: :wink: :D

Föresten, så jävla gammal är jag inte, långt kvar till pension :lol:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#19 Inlägg av adrian_vg »

Tyrannosaurus skrev:Faktum är att det redan börjar kännas bättre, eller så är det bara pillerna :roll: :wink: :D
Om du känner att du ska ta ut fler piller för att de är bra att ha, bör man nog inte göra det. ;-)

Fick en skada för några år sen efter lite väl idogt MTB-tränande och fick lyckopillerrecept typ. Man kände sig smått euforisk och hade ingen smärta alls medan man trampade på, och ville gärna ta en till utifallatt. Att sluta cykla temporärt medan skadan läkte kom inte på fråga... :roll:
Tyrannosaurus skrev:Föresten, så jävla gammal är jag inte, långt kvar till pension :lol:
Man ska börja i tid. :lol:
===

Användarvisningsbild
Rerun
Medlem

#20 Inlägg av Rerun »

Tyrannosaurus skrev:Faktum är att det redan börjar kännas bättre, eller så är det bara pillerna :roll: :wink: :D
Lugnet före stormen... Vänta bara tills det börjar läka... :shock:
Gör numera karriär som BMW-gubbe på flickmoppe.

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Kontakt:

#21 Inlägg av Tyrannosaurus »

Rerun skrev:
Lugnet före stormen... Vänta bara tills det börjar läka... :shock:
Tror att det redan har börjat läka och enligt doktorn var det är helt av, men det kan tydligen göra ordentligt ont ändå :shock:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#22 Inlägg av adrian_vg »

Hur är det man säger... Det som inte dödar härdar? ;-) Det var iaf tur att inget mer allvarligt hände.
===

blue

#23 Inlägg av blue »

Det är det jag alltid sagt;
Gamla gubbar ska inte köra bil........ :)

Krya på sig!

Användarvisningsbild
Kungfuu
Donator 2009

#24 Inlägg av Kungfuu »

hehe, tur att det inte gick värre ändå - det lättsamma sinnet är ju kvar :wink:

krya på sig hursomhelst...

Användarvisningsbild
tedman
Donator 2009

#25 Inlägg av tedman »

Ajaj, knäckta revben har jag varit med om förr. Det är inte roligt :shock:
(fråga min fru som jag vid tillfället delade en 105 säng med :lol: )

Krya på dig!
tersan skrev: Tur att jag inte passar in på den beskrivningen då. :P Jag är varken gammal eller gubbe, och jag VET att jag fortfarande är 25... :wink:
Japp, skriver under på den.
Jag ska köra på lördag och jag SKA vinna hela skiten :D

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Kontakt:

#26 Inlägg av Tyrannosaurus »

Fan vad ont det gör nu då! Verkar som om pillerna inte hjälper längre. Allt gör ont, gå, stå, sitta, ligga, andas, helvete! :evil: :x Det är fan knappt så jag vågar gå på muggen :evil:
AHHHH!!!! Förbannade helvetes skit!!! Aldrig mer jag sätter mig i en sån där jävla mordmaskin :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
tedman skrev:Ajaj, knäckta revben har jag varit med om förr. Det är inte roligt :shock:
(fråga min fru som jag vid tillfället delade en 105 säng med :lol: )
Kan tänka mig, minsta rörelse och allt annat än att ligga blixt stilla på rygg gör skitont. Egentligen borde man sitta mot riktigt mjuka kuddar och sova.
Tedman skrev:
tersan skrev:Tur att jag inte passar in på den beskrivningen då. :P Jag är varken gammal eller gubbe, och jag VET att jag fortfarande är 25... :wink:
Japp, skriver under på den.
Jag ska köra på lördag och jag SKA vinna hela skiten :D
Lycka till, eller så har vi två invalider på forumet sen. På tal om det så har Invalido har inte synts till på länge, men jag antar att han i princip borde vara återställd vid det här laget.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Ocean
Medlem

#27 Inlägg av Ocean »

Krya på dig!

Jag har två askar panocod kvar efter min senaste olycka, två kotor i ländryggen som är aningen ihoptryckta och framskjutna. Låg i sängläge i två veckor. Då var tabletterna mina bästa vänner. Hoppas du fått ngt liknande piller.
Snälla sno inte min hoj

Användarvisningsbild
Karlsson
Donator 2011

#28 Inlägg av Karlsson »

Tyrannosaurus skrev:Fan vad ont det gör nu då! Verkar som om pillerna inte hjälper längre. Allt gör ont, gå, stå, sitta, ligga, andas, helvete! :evil: :x Det är fan knappt så jag vågar gå på muggen :evil:
Var glad att du inte har rethosta :wink:
It's a tour, not a race... but don't get in my way while I'm touring!!

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Kontakt:

#29 Inlägg av Tyrannosaurus »

Ocean skrev:Krya på dig!

Jag har två askar panocod kvar efter min senaste olycka, två kotor i ländryggen som är aningen ihoptryckta och framskjutna. Låg i sängläge i två veckor. Då var tabletterna mina bästa vänner. Hoppas du fått ngt liknande piller.
Jo tack, jag käkar Alvedon, Voltaren och Paradon varav de sistnämnda är något morfinliknande enligt Fass.
Voltarenen har jag gott om och tänker spara och använda under säsongen när jag får kramp i höftlederna när jag sitter på hojen.

Testade Voltaren T i somras, men dom gjorde inte större nytta, kan också ha berott på att dom var gamla. Dom jag har nu är lite starkare och färska.
Karlsson skrev:
Tyrannosaurus skrev:Fan vad ont det gör nu då! Verkar som om pillerna inte hjälper längre. Allt gör ont, gå, stå, sitta, ligga, andas, helvete! :evil: :x Det är fan knappt så jag vågar gå på muggen :evil:
Var glad att du inte har rethosta :wink:
Oja, jag är skitglad :twisted: :P :lol:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Kontakt:

#30 Inlägg av Tyrannosaurus »

Fan helvetes jävla skit kiss o bajs, det känns som om jag har brutit upp det lilla som har hunnit läka :cCry:

Det är iofs inte så konstigt med tanke på att revben och ryggrad är det i kroppen som rör sig mest oavsett vad man gör. Och hur fan ska något som rör sig hela tiden någonsin kunna läka???

Med tanke på att mitt nyckelbensbrott (ca. 25-30 år sen) tog ett halvår innan det var bra, och då höll jag ändå armen hyfsat stilla och bodde hos morsan den första tiden som hjälpte mig med det mesta. Hur ska då det här gå på ett område i kroppen där det rör sig mer och hela tiden???

Går det i den här takten så kan jag lägga 2009-års hojsäsong till handlingarna redan nu, FAAAAAAAAN!!!!
Vad FAN skulle jag ner i den där förbannade satans jävla skit-go-carten med hala däck att göra???? ALDRIG NÅGONSIN MER!!!! :cAngry: :cCry:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Skriv svar