Adrian_vg - Våldsam färd mot fnatt!

Vem är du? Vem är jag?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Soddamarre
Medlem
Inlägg: 9
Blev medlem: tor mar 27, 2014 14:26
Ort: Linköping

Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt

#2116 Inlägg av Soddamarre »

VF 1100 C

Konstigt att ingen föreslagit den. ;) Konstigt att ingen har den här? Jag vet inget om den mer än att det är en kromsläde med v4 och mer effekt än min viffer... :x


Sent from my iPhone using Tampa talk (autocorrect, jag låter det stå...)

Edit: iPhone-smileys blev gravt misshandlade av tapatalk, läs det som om det fanns lite smileys! ;)

Edit igen: 1900-tals smileys funkar visst...

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt

#2117 Inlägg av Tyrannosaurus »

Soddamarre skrev:VF 1100 C

Konstigt att ingen föreslagit den. ;) Konstigt att ingen har den här? Jag vet inget om den mer än att det är en kromsläde med v4 och mer effekt än min viffer... :x
Tror det finns nån eller några, själv har jag sporttouring varianten av den VF1100S som bara såldes i USA och Kanada.

VF1100C är en bra hoj som är lätt att bygga om till t.ex. roadster men mindre styre och kanske flyttade fotpinnar. Det finns även ett fåtal VF1100S i bl.a. Sverige och Norge som ibland syns till försäljning och som har "snällare" stuk. Enda nackdelen med den (men som också är en fördel) som jag kan komma på (förutom att det är en 80-talskonstruktion, vilket iofs leder till fördelen att den är snorbillig att försäkra - 624 kr/helår helförsäkring) är att den inte har gummiupphängd motor jämfört med "C" vilket resulterar i mer vibrationer, men fördelen som sagt är att väghållningen blir bättre.

Sen behöver iofs båda lite uppstyvning av fjädringen (fixat på min) för dom är väldigt mjuka och "behagliga" original så vill man upp i 200+ eller svänga lite så bör det fixas annars kan "behagligheten" hoppa upp och bita en :wink:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt

#2118 Inlägg av adrian_vg »

Kollade på Blocket efter "honda vf*" och hittade en del intressant, dock inga 1100:or.

Denna fanns iofs, men körställningen på denna är för sportig tyvärr.
http://www.blocket.se/vi/58918086.htm

Här fanns "magma", men oj vad dyr!
http://www.blocket.se/vi/58644212.htm
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Soddamarre
Medlem
Inlägg: 9
Blev medlem: tor mar 27, 2014 14:26
Ort: Linköping

Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt

#2119 Inlägg av Soddamarre »

750:n tillverkades tydligen en bit in på 90-talet, det gjorde inte 1100:an.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt

#2120 Inlägg av adrian_vg »

Soddamarre skrev:750:n tillverkades tydligen en bit in på 90-talet, det gjorde inte 1100:an.
Noterat, men 750-modellerna är för svaga i mitt tycke.
Det finns dessutom en hel del såna på Blocket.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Jonher
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 395
Blev medlem: mån jun 24, 2013 22:18
Ort: Älta

Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt

#2121 Inlägg av Jonher »

Hur "fel" är handtagen idag? Dvs centimeter bakåt och/eller uppåt?
Det kan inte vara helt omöjligt att få tag på eller tillverka styrhalvor som skulle passa, dessutom säkert billigare än att behöva byta motorcykel.
Never ride faster than your guardian angel can fly

Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt

#2122 Inlägg av adrian_vg »

Jonher skrev:Hur "fel" är handtagen idag? Dvs centimeter bakåt och/eller uppåt?
Det kan inte vara helt omöjligt att få tag på eller tillverka styrhalvor som skulle passa, dessutom säkert billigare än att behöva byta motorcykel.
Mycket fel som standard, alldeles för framåtlutat.

Min förhoppning är att Helibarsen ska räcka. Gör det inte det, ja, vi tar det då.

Läste på webben om nån galning som föreslog att kolla på guldvinge- alt Pannastyre på viffern för en person i samma situation som jag... :roll:

Fördelen med Helibarsen är dock att man kan använda samma slangar och kabelstammar som original. Allt annat är en helt annan logistik med byte av dittan och dattan dessvärre.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Jonher
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 395
Blev medlem: mån jun 24, 2013 22:18
Ort: Älta

Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt

#2123 Inlägg av Jonher »

adrian_vg skrev:Mycket fel som standard, alldeles för framåtlutat.
Pratar vi inte centimeter utan decimeter? :?
Never ride faster than your guardian angel can fly

Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt

#2124 Inlägg av adrian_vg »

Jonher skrev:
adrian_vg skrev:Mycket fel som standard, alldeles för framåtlutat.
Pratar vi inte centimeter utan decimeter? :?
:lol:

Närå, centimeter. Ca två bakåt och två upp. Borde funka, efter min snabba koll häromveckan.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt

#2125 Inlägg av Tyrannosaurus »

adrian_vg skrev:Kollade på Blocket efter "honda vf*" och hittade en del intressant, dock inga 1100:or.

Denna fanns iofs, men körställningen på denna är för sportig tyvärr.
http://www.blocket.se/vi/58918086.htm

Här fanns "magma", men oj vad dyr!
http://www.blocket.se/vi/58644212.htm
34.000 för en 1100 i bra skick är inte speciellt dyrt, men det är viktigt att motorn är ok.
Modellen tillverkades till -86 med några smärre förändringar i design, men i grunden är det likadana hojar. -84-86 kan däremot vara svårare att få tag på eftersom dom inte såldes i Sverige.
Alternativet om man vill ha roadsterstuk är som annonsören själv skriver V-Max, men det är klumpigare, tyngre och har en löjligt liten tank.
Soddamarre skrev:750:n tillverkades tydligen en bit in på 90-talet, det gjorde inte 1100:an.
90-tals Magnan är en helt annat hoj som bygger på VFR-motorn.
adrian_vg skrev:
Jonher skrev:Hur "fel" är handtagen idag? Dvs centimeter bakåt och/eller uppåt?
Det kan inte vara helt omöjligt att få tag på eller tillverka styrhalvor som skulle passa, dessutom säkert billigare än att behöva byta motorcykel.
Mycket fel som standard, alldeles för framåtlutat.
Om vi snackar om VF1000R så är nog den mer framåtlutad än VFR eftersom den är större och har en betydligt längre och större tank (25,5 l om jag inte minns fel) och räknades som en ren sporthoj (efterföljare till CB1100R och föregångare till RC30) med dåtida mått.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt

#2126 Inlägg av adrian_vg »

Då är viffern ute på Blocket igen. Känns inte alls bra. :(
Men måste man, så måste man antar jag...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Jonher
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 395
Blev medlem: mån jun 24, 2013 22:18
Ort: Älta

Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt

#2127 Inlägg av Jonher »

Har du fått dina helibars?
Never ride faster than your guardian angel can fly

Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt

#2128 Inlägg av adrian_vg »

Jepp, monterat sen i måndags. Blev bättre men inte bra. Det måste till nåt annat. :(
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Jonher
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 395
Blev medlem: mån jun 24, 2013 22:18
Ort: Älta

Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt

#2129 Inlägg av Jonher »

Tråkigt :-(
Never ride faster than your guardian angel can fly

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt

#2130 Inlägg av blacken »

adrian_vg skrev:Då är viffern ute på Blocket igen. Känns inte alls bra. :(
Men måste man, så måste man antar jag...
Du kan inte "simma lugnt" ett tag? Liasom en operation och dess eftersviter har en "tendens" att kunna sitta i ett bra tag efteråt, typ månader/år ibland. och sett ifrån det perspektivet så kan det kanske kännas "Lite" dumt att ha krängt knarren så snabbt efter operationen.
Mina "5 cents"..
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Skriv svar