Lite Höstbus:)
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
- Roadrunner
- Medlem
- Inlägg: 15
- Blev medlem: ons maj 20, 2009 12:04
- Ort: Kungshamn
Lite Höstbus:)
Snart är säsongen slut så bäst att busa av sig lite
- Bilagor
-
- vfr-119m.jpg (45.24 KiB) Visad 12523 gånger
-
- vfr-035m.jpg (82.23 KiB) Visad 12523 gånger
-
- vfr-117.jpg (94.88 KiB) Visad 12523 gånger
----------------
Beep Beep
----------------
VFR800 -07
Beep Beep
----------------
VFR800 -07
Ser ruskigt skönt ut..
Använder du kopplingen, VTEC:en eller har du drevat lite?
Var försiktigt bara..asfalten är kall..vi hade frost här i morse och jag var tvungen att skrapa rutan för första ggn i år..
Nåja, det kommer en vår snart igen
Använder du kopplingen, VTEC:en eller har du drevat lite?
Var försiktigt bara..asfalten är kall..vi hade frost här i morse och jag var tvungen att skrapa rutan för första ggn i år..
Nåja, det kommer en vår snart igen
Hela min signatur återfinns numera här..."Brasklapp"
Numera står en väääldigt Röd Daytona 675 i mitt garage..
People are more violently opposed to fur than leather, because it`s easier to harass rich women than motorcycle gangs....
Numera står en väääldigt Röd Daytona 675 i mitt garage..
People are more violently opposed to fur than leather, because it`s easier to harass rich women than motorcycle gangs....
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Lite Höstbus:)
Tsk, tsk... Tockna där farliga bikers som kör 200km/h överallt på bakhjulet...Roadrunner skrev:Snart är säsongen slut så bäst att busa av sig lite
Snyggt iaf! Ställer samma fråga som Lotek. Hur gör du? Om Gsson får upp sin på bakhjulet borde jag väl också kunna...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Du berättade för mig för nåt år sen hur man fick upp Edwin på bakhjulet. Det är något jag inte vågat pröva pga att det är en vinterhoj; man slangar inte på isgata.Henning skrev:Min gamla 86:a lättade utan krux om man bara duttade lite på kopplingen. Måste testa med en modernare. Den 98:a jag körde lyfte utan problem...
/H
Är det samma princip med en viffer?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- Roadrunner
- Medlem
- Inlägg: 15
- Blev medlem: ons maj 20, 2009 12:04
- Ort: Kungshamn
lotek skrev:Ser ruskigt skönt ut..
Använder du kopplingen, VTEC:en eller har du drevat lite?
Var försiktigt bara..asfalten är kall..vi hade frost här i morse och jag var tvungen att skrapa rutan för första ggn i år..
Nåja, det kommer en vår snart igen
Jag gör en powerwheelie när VTEC:en går in..Släpper gasen och på med gas igen..ingen koppling.. Bra klös i motorn med PCIII, KN-filter och LeoVince.. Går lätt upp faktiskt:) Hur nöjd som helst med denna hoj.. Jo, kallt nu men här på västkusten är det lite varmare.. Tack för varningen dock
----------------
Beep Beep
----------------
VFR800 -07
Beep Beep
----------------
VFR800 -07
Har du fått nått papper som talar om vad du har på slangen? Skulle vara skoj att få veta dom siffrornaRoadrunner skrev: Jag gör en powerwheelie när VTEC:en går in..Släpper gasen och på med gas igen..ingen koppling.. Bra klös i motorn med PCIII, KN-filter och LeoVince.. Går lätt upp faktiskt:) Hur nöjd som helst med denna hoj.. Jo, kallt nu men här på västkusten är det lite varmare.. Tack för varningen dock
******************************
Are you GOOD, or?!?
Honda RC46 - 99
Honda RC36 - 93 *Såld*
Kawasaki ZXR750 - 91 *Såld*
Kawasaki GPZ400 - 88 *Såld*
Are you GOOD, or?!?
Honda RC46 - 99
Honda RC36 - 93 *Såld*
Kawasaki ZXR750 - 91 *Såld*
Kawasaki GPZ400 - 88 *Såld*
- Roadrunner
- Medlem
- Inlägg: 15
- Blev medlem: ons maj 20, 2009 12:04
- Ort: Kungshamn
Tyvärr...köpte den på BIKE Trollhättan..Ringde killen som ägde den innan och han hade låtit en firma installera allt.. Han fick dock inge papper på effekt/vrid.. Snackade med en "mappergubbe" på BIKE och han gissade på 120-125 hk... Viffern går så jäkla bra om den får andas sa han.. Han sa dessutom att det är en av världens bästa motorer...om inte den bästa:)H2SO4 skrev:Har du fått nått papper som talar om vad du har på slangen? Skulle vara skoj att få veta dom siffrornaRoadrunner skrev: Jag gör en powerwheelie när VTEC:en går in..Släpper gasen och på med gas igen..ingen koppling.. Bra klös i motorn med PCIII, KN-filter och LeoVince.. Går lätt upp faktiskt:) Hur nöjd som helst med denna hoj.. Jo, kallt nu men här på västkusten är det lite varmare.. Tack för varningen dock
----------------
Beep Beep
----------------
VFR800 -07
Beep Beep
----------------
VFR800 -07
Mm okay Jo har hört det med från oberoende källa (motorrenoveringsfirma i götet) när jag lämnade in toppen till min kawa att just vfr-motorn är en av dom bästa motorerna hittils vad gäller slitstarkhet osv.Roadrunner skrev: Tyvärr...köpte den på BIKE Trollhättan..Ringde killen som ägde den innan och han hade låtit en firma installera allt.. Han fick dock inge papper på effekt/vrid.. Snackade med en "mappergubbe" på BIKE och han gissade på 120-125 hk... Viffern går så jäkla bra om den får andas sa han.. Han sa dessutom att det är en av världens bästa motorer...om inte den bästa:)
******************************
Are you GOOD, or?!?
Honda RC46 - 99
Honda RC36 - 93 *Såld*
Kawasaki ZXR750 - 91 *Såld*
Kawasaki GPZ400 - 88 *Såld*
Are you GOOD, or?!?
Honda RC46 - 99
Honda RC36 - 93 *Såld*
Kawasaki ZXR750 - 91 *Såld*
Kawasaki GPZ400 - 88 *Såld*
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 4528
- Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
- Ort: Huddinge, Stockholm
- Kontakt:
Så bra har han ännu inte blivt på att ljugaTegfors skrev:Sa inte du igår att du ALDRIG körde på slangen...Henning skrev:Min gamla 86:a lättade utan krux om man bara duttade lite på kopplingen. Måste testa med en modernare. Den 98:a jag körde lyfte utan problem...
/H
Henning skulle kunna ta bort framhjulet eftersom han ändå inte använder det
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
- Henning
- Grundare VFR-Forum
- Inlägg: 1604
- Blev medlem: fre jun 02, 2006 17:38
- Ort: Norrort. Hoj: VFR750F 1988 + Honda XL500S Dakar
- Kontakt:
Edwin;adrian_vg skrev:Du berättade för mig för nåt år sen hur man fick upp Edwin på bakhjulet. Det är något jag inte vågat pröva pga att det är en vinterhoj; man slangar inte på isgata.Henning skrev:Min gamla 86:a lättade utan krux om man bara duttade lite på kopplingen. Måste testa med en modernare. Den 98:a jag körde lyfte utan problem...
/H
Är det samma princip med en viffer?
Lägg i ettan, släpp ut kopplingen och lägg dig på lite över tomgångsvarv. Gasa till och visp är du bakhjulskung.
Sänk momsen på kronärtskockor - NU!
- Henning
- Grundare VFR-Forum
- Inlägg: 1604
- Blev medlem: fre jun 02, 2006 17:38
- Ort: Norrort. Hoj: VFR750F 1988 + Honda XL500S Dakar
- Kontakt:
FÖRTAL!Tyrannosaurus skrev:Så bra har han ännu inte blivt på att ljugaTegfors skrev:Sa inte du igår att du ALDRIG körde på slangen...Henning skrev:Min gamla 86:a lättade utan krux om man bara duttade lite på kopplingen. Måste testa med en modernare. Den 98:a jag körde lyfte utan problem...
/H
Henning skulle kunna ta bort framhjulet eftersom han ändå inte använder det
Sänk momsen på kronärtskockor - NU!
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Raka armar har jag för mig att du nåmnde också. Går den upp snabbt?? Bara så jag inte slår runt...Henning skrev:Edwin;
Lägg i ettan, släpp ut kopplingen och lägg dig på lite över tomgångsvarv. Gasa till och visp är du bakhjulskung.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!