
Seth. 30+
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Re: Seth, Planer inför 2011 års upplaga av vfr ägande :D
Kanske en ventiljustering? 

Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Seth, Planer inför 2011 års upplaga av vfr ägande :D
Ventiljustering medelst slägga! Den var bra!blacken skrev:Kanske en ventiljustering?

Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Re: Seth, Planer inför 2011 års upplaga av vfr ägande :D
NJae startmotorn fick kortis o skickade ut mot startkransen.... 
Ne det var kompisen som lyfte upp sitt insug till en eclipse på arbetsbänken.

Ne det var kompisen som lyfte upp sitt insug till en eclipse på arbetsbänken.
"Bättre än HD"
Re: Seth, Planer inför 2011 års upplaga av vfr ägande :D

mvh / Lasse Falk
Inte längre nå'n vit RC36 -90'a. 20-årig klassiker.

Inte längre nå'n vit RC36 -90'a. 20-årig klassiker.

Re: Seth, Planer inför 2011 års upplaga av vfr ägande :D
får väl ta't igen
. inget prob med hondan. var kompisen i bakgrunden med sin eclipsemotor 


"Bättre än HD"
Re: Seth, Planer inför 2011 års upplaga av vfr ägande :D
kan det vara värt att investera i bi-xenon?
har lite sug att göra mer med hojen än service
har lite sug att göra mer med hojen än service

"Bättre än HD"
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Seth, Planer inför 2011 års upplaga av vfr ägande :D
Hell, yeah!!Seth skrev:kan det vara värt att investera i bi-xenon?
http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?f=20&t=2707
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Re: Seth, Planer inför 2011 års upplaga av vfr ägande :D
Se bara till att du monterar det ordentligt!. Man är sååå djävla trött på dom skitskallar som inte har gjort det. Det är skitirriterande att vara blind ett par kilometer efter man mött en sådan IDIOT!..Seth skrev:kan det vara värt att investera i bi-xenon?
har lite sug att göra mer med hojen än service
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Re: Seth, Planer inför 2011 års upplaga av vfr ägande :D
Mjae, så djäkla svårt är det inte, men en rekomendation är att ställa ljuset lite lägre.blacken skrev:Se bara till att du monterar det ordentligt!. Man är sååå djävla trött på dom skitskallar som inte har gjort det. Det är skitirriterande att vara blind ett par kilometer efter man mött en sådan IDIOT!..Seth skrev:kan det vara värt att investera i bi-xenon?
har lite sug att göra mer med hojen än service
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Seth, Planer inför 2011 års upplaga av vfr ägande :D
Hur vet man hur mycket lägre? Ljusstyrkan blir ju högre oavsett, och ingen är väl betjänt av att man lyser upp vägbanan med dagsljus tre meter framför, typ.Maciver skrev:Mjae, så djäkla svårt är det inte, men en rekomendation är att ställa ljuset lite lägre.blacken skrev:Se bara till att du monterar det ordentligt!. Man är sååå djävla trött på dom skitskallar som inte har gjort det. Det är skitirriterande att vara blind ett par kilometer efter man mött en sådan IDIOT!..Seth skrev:kan det vara värt att investera i bi-xenon?
har lite sug att göra mer med hojen än service


Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 4528
- Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
- Ort: Huddinge, Stockholm
- Kontakt:
Re: Seth, Planer inför 2011 års upplaga av vfr ägande :D
Den där får du dra för HD-åkare som har solenoid och bendixdrev (typ bil) och där det låter fan om den går på under gång.Seth skrev:NJae startmotorn fick kortis o skickade ut mot startkransen....
Men det här är japanska hojar med envägskoppling. Du kan ju prova att trycka på startknappen när motorn är igång så får du höra vad som händer, eller rättare sagt vad som inte händer. Eftersom motorn går fortare än startmotorn så händer inte ett smack mer än att startmotorn snurrar fritt några varv och du kan möjligen höra ett "bzzzzzzzzz".
Xenon ska justeras som original. Eftersom xenonljuset är mer riktat och exakt avgränsat med mindre spilljus än vanliga halogenlampor så bländar faktiskt xenonljus mindre än vanligt ljus, men står det fel så blir det istället olidligt för mötande.adrian_vg skrev:Hur vet man hur mycket lägre? Ljusstyrkan blir ju högre oavsett, och ingen är väl betjänt av att man lyser upp vägbanan med dagsljus tre meter framför, typ.Maciver skrev:Mjae, så djäkla svårt är det inte, men en rekomendation är att ställa ljuset lite lägre.blacken skrev:Se bara till att du monterar det ordentligt!. Man är sååå djävla trött på dom skitskallar som inte har gjort det. Det är skitirriterande att vara blind ett par kilometer efter man mött en sådan IDIOT!..![]()
Det är kanske därför som SBP inte gillar att man eftermonterar xenon.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal


V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal


Re: Seth, Planer inför 2011 års upplaga av vfr ägande :D
ja xenon ska man passa sig för att titta rätt in i när dom är tända, är nästan lika skadligt som solen så det inte helt märkligt att man blir bländad när man möter volvoraggare med cool bakåtvänd keps och hela baksätet fullt med brudar sprit och polare som tynger ner dom 45000mil slitna och lätt kapade fjädrarna och skickar upp xenonhalvljuset som helljus
, därför finns det vissa lagkrav som t.ex nivågivare som reglerar ljushöjden automatiskt (finns dock undantag med automatiken)...
Men jag funderar oxå på att xenonkonvertera, min gamla viffer hade fin fint ljus medans min skramlahaa bara glöder.... funderar dock på att göra en spänningsfallsmätning först och ev koppla in ett relä som drar istället för att öka ljus styrkan i första hand om det nu behövs.
Ett spänningsfall på 5% ger ett ljusbortfall med 20% dock så ökar livslängden med runt 200% står det så fint i mina papper..
Får se hur det blir

Men jag funderar oxå på att xenonkonvertera, min gamla viffer hade fin fint ljus medans min skramlahaa bara glöder.... funderar dock på att göra en spänningsfallsmätning först och ev koppla in ett relä som drar istället för att öka ljus styrkan i första hand om det nu behövs.
Ett spänningsfall på 5% ger ett ljusbortfall med 20% dock så ökar livslängden med runt 200% står det så fint i mina papper..
Får se hur det blir
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Seth, Planer inför 2011 års upplaga av vfr ägande :D
H4-halvljus:

Bi-Xenon-kittat med halvljus:

Bi-Xenon-kittat med helljus:

I tredje bilden sköljde en värmevåg från strålkastarna över mig när jag knäppte på helljuset för att fota... Whooosh!!
Bi-Xenon-kittat med halvljus:
Bi-Xenon-kittat med helljus:
I tredje bilden sköljde en värmevåg från strålkastarna över mig när jag knäppte på helljuset för att fota... Whooosh!!

Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Re: Seth, Planer inför 2011 års upplaga av vfr ägande :D
Hur vet man hur mycket lägre? Ljusstyrkan blir ju högre oavsett, och ingen är väl betjänt av att man lyser upp vägbanan med dagsljus tre meter framför, typ.![]()
![]()
Mät upp en sträcka på ca: 3 meter till en vägg, mät i från marken/golvet var original (lagligt ljus) ljusbildens kanter hamnar. markera dom på väggen, Ställ sedan ner bilden med det (olagliga) ljusets kanter REJÄLT! i förhållande till det lagliga ljusets markeringar. OBS du ska sitta på hästen med last, typ passagerare och packfickor utan stöden nere vid förfarande..
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Re: Seth, Planer inför 2011 års upplaga av vfr ägande :D
Hehe. får testa det med hd nissarTyrannosaurus skrev:Den där får du dra för HD-åkare som har solenoid och bendixdrev (typ bil) och där det låter fan om den går på under gång.Seth skrev:NJae startmotorn fick kortis o skickade ut mot startkransen....
Men det här är japanska hojar med envägskoppling. Du kan ju prova att trycka på startknappen när motorn är igång så får du höra vad som händer, eller rättare sagt vad som inte händer. Eftersom motorn går fortare än startmotorn så händer inte ett smack mer än att startmotorn snurrar fritt några varv och du kan möjligen höra ett "bzzzzzzzzz".

kom inte på nåt mer "roligt" som kan ha gjort ett bonkande ljud

"Bättre än HD"