Åsså hällde jag i lite BILTEMA-olja. Gjorde en tratt av lite SHELL-reklam.

Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Jojo, det finns dom som också säger att hojen går bättre om man kör in den på 10,000 varv.Henning skrev:Vissa på Sporthoj tycker ju Biltemaoljan är bra...
Ok jag fattade nästan provokationen och jag håller med om vad du säger om reklam. Faktum är att jag jobbar med marknadsföring så jag vet hur det ser ut, ca. 80% av en varas pris är reklam och distribution vilket jag arbetar med att kapa för vanliga konsumenter (då fick jag det sagt ocksåapex skrev:Sanningen är att handlarna bränner mest reklam på att sälja det som är enkelt att lura på folk.
Att byta till V-Power-bensin med Ferrari-utvecklad teknologi är ju en enkel mod. (men den soppan har samma värmevärde som vanlig 95)
Att byta till K/N-filter gör man ju på 20 minuter (men original luftburk innehåller ett bättre filter, utvecklat i strömningslab)
Om man kan slå i folk att BP-oljan är sååå fantastisk så kan man ta 3-dubbla priset (men om BILTEMA-oljan följer angivna standarder och normer, samt är tillverkad av Statoil, vad är faran?)
Så tråden gjordes för att provocera lite. Ni kan vara övertygade om att många hyllade produkter faktiskt är "snake oil"
Paja lär den nog inte göra, däremot kan det ge förkortad livslängd.apex skrev:3. Vi får se, jag testar. Pajar den så köper jag en ny.
Jag har inte kört på annat än mineral på alla år. Men det är den bästa jävla mineraloljan som går att få Quaker State/Pennzoil 20W-50 Performance som är minst lika bra som de bästa syntetoljorna. Sen gör det inte saken sämre att jag köper den till väldigt bra prisSwedan skrev:Oljan vid inkörning skall vara en mineralbaserad olja.
Utdrag ur en mailväxling med Dr. Bike:apex skrev: Som jag har förstått det så är det multigradetillsatserna som slits med tiden.