Absolut...adrian_vg skrev:Vad som än funkar för dig.mwiborn skrev:Då de som har MC verkstan här i stan är ruskigt duktiga, så kommer jag fortsätta serva där. Helt klart värt de pengarna för att få det ordentligt. Att kopplingsvätskan var som den var beror förmodligen på "hemmaservice" av någon tidigare ägare...
mwiborn - VFR750F -91
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Re: mwiborn
Honda VFR 750F -91
Re: mwiborn
Montering av slip-on på plats. Det fick bli ett högt placerat Dominator. Tycker själv det blev riktigt snyggt.
Honda VFR 750F -91
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: mwiborn
Snyggt. Liknar lite Staintune-sliponarna?
Dominator känner jag inte igen som märke.
Ta lite fler bilder och lägg upp i Slipon-tråden!
Dominator känner jag inte igen som märke.
Ta lite fler bilder och lägg upp i Slipon-tråden!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: mwiborn
mwiborn skrev:KNIX över för idag. Hojen gick riktigt bra.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- Conseal
- Administratör VFR-Forum
- Inlägg: 4433
- Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
- Ort: S-tälje
- Kontakt:
Re: mwiborn - VFR750F -91
(Snabb jag är) .. Välkommen!!
På avstånd är allt vackert
VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
Re: mwiborn - VFR750F -91
(Då är vi två) Välkommen!
Se nu till att komma iväg till ett par Knix till i år, bara för att det är kul. Sedan nästa år så bokar du steg 1-4 på Sporthojskurs eller BKK på stor bana.
Om gokartbana är så är storbana
Se nu till att komma iväg till ett par Knix till i år, bara för att det är kul. Sedan nästa år så bokar du steg 1-4 på Sporthojskurs eller BKK på stor bana.
Om gokartbana är så är storbana
VFR -03
Re: mwiborn - VFR750F -91
Så var hojen hemma igen från "vårservice" vilket innefattade:
* Byte av drivpaket.
* Byte av luftfilter till K&N-filter.
* Montering av DynoJet Jet Kit-nålar.
* Luftning av frambromsar.
Jag är väldigt spänd på hur hojen uppför sig med de nya nålarna. Tyvärr var det kallt när jag åkte hem så det blev att ta det det lilla lugna.
* Byte av drivpaket.
* Byte av luftfilter till K&N-filter.
* Montering av DynoJet Jet Kit-nålar.
* Luftning av frambromsar.
Jag är väldigt spänd på hur hojen uppför sig med de nya nålarna. Tyvärr var det kallt när jag åkte hem så det blev att ta det det lilla lugna.
Honda VFR 750F -91
Re: mwiborn - VFR750F -91
K&N filtret var ju stålarna i sjön. Bäst är original. Liasom mera luftvolym/flöde i samma storlek på filter, sämre rening av den, thats it..mwiborn skrev:Så var hojen hemma igen från "vårservice" vilket innefattade:
* Byte av drivpaket.
* Byte av luftfilter till K&N-filter.
* Montering av DynoJet Jet Kit-nålar.
* Luftning av frambromsar.
Jag är väldigt spänd på hur hojen uppför sig med de nya nålarna. Tyvärr var det kallt när jag åkte hem så det blev att ta det det lilla lugna.
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: mwiborn - VFR750F -91
Det finns ju delade åsikter om det där.blacken skrev:K&N filtret var ju stålarna i sjön. Bäst är original. Liasom mera luftvolym/flöde i samma storlek på filter, sämre rening av den, thats it..
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 4528
- Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
- Ort: Huddinge, Stockholm
- Kontakt:
Re: mwiborn - VFR750F -91
I det här fallet är jag faktiskt benägen att för en gångs skull hålla med Adrianadrian_vg skrev:Det finns ju delade åsikter om det där.blacken skrev:K&N filtret var ju stålarna i sjön. Bäst är original. Liasom mera luftvolym/flöde i samma storlek på filter, sämre rening av den, thats it..
K&N har bättre flöde men kanske lite sämre rening. Å andra sidan om det råkar komma in lite damm så är inte det hela världen. Det är värre för dom som kör med trattar där det kan komma in både stora stenar, fåglar och små hundar även om det skulle vara rätt intressant när det börjar lukta bränd pudel ur avgasröret
Själv kör jag inte med K&N av den enkla anledningen att det inte finns nåt till min hoj (finns iofs en ombyggnadssats). Original är skumgummi, så vad gör man? En bit högtalarfrontskum funkar alldeles utmärkt och ger betydligt bättre flöde än originalet som dessutom löser upp sig med tiden, vilket inte högtalarfiltret gör.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Re: mwiborn - VFR750F -91
Ett originalfilter ger spisen tillräckligt med luft för att fungera 100% utan att släppa igenom mera skit än vad ett eftermarknads dito gör med sitt ökande luftgenomsläpp, så att slänga ut en massa stålar på något som dels inte piggar upp hojen, och ger mera skador, är det så lyckat igentligen? Det finns flera tester som bevisar att original ger likvärdigt eller mer effekt än ett eftermarknadsdito. Ska finnas här någonstans på forumet. Mer luft mer skit= snabbare och mera motorskador ...
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Re: mwiborn - VFR750F -91
Som sagt, förutom K&N filtret monterades även andra nålar i förgasarna. För att köra med dessa nålar rekommenderades även filter med bättre flöde.
Jag har kört med tvättbara filter i mina bilar i flera år och aldrig haft några problem med dessa. Så länge man är noga med underhåll brukar det inte vara några problem.
Jag har kört med tvättbara filter i mina bilar i flera år och aldrig haft några problem med dessa. Så länge man är noga med underhåll brukar det inte vara några problem.
Honda VFR 750F -91
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 4528
- Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
- Ort: Huddinge, Stockholm
- Kontakt:
Re: mwiborn - VFR750F -91
Att bara byta filter utan att göra nåt annat är ganska meningslöst. Men däremot om man sätter i Dynojet och kanske vässar lite (som undertecknad har gjort) så är det nästan en av förutsättningarna för att övriga motormodifieringar ska få önskad effekt.blacken skrev:Ett originalfilter ger spisen tillräckligt med luft för att fungera 100% utan att släppa igenom mera skit än vad ett eftermarknads dito gör med sitt ökande luftgenomsläpp, så att slänga ut en massa stålar på något som dels inte piggar upp hojen, och ger mera skador, är det så lyckat igentligen? Det finns flera tester som bevisar att original ger likvärdigt eller mer effekt än ett eftermarknadsdito. Ska finnas här någonstans på forumet. Mer luft mer skit= snabbare och mera motorskador ...
Vill man ha ännu mer ur den gamla släden så är en lämpligt åtgärd att även skicka dom gamla CV knasarna till de sälla jaktmarkerna och skaffa mekaniska grejer. Sen är det iofs så att det enda mekaniska som passar på VF och äldre VFR är Kehin CR Downdraft, men då får man plocka fram den stora plånboken för dom ligger på runt 20 papp.
Men på tal om "massa stålar" så kan det faktiskt bli billigare i längden att köra på t.ex. K&N eftersom det då blir det sista luftfiltret man behöver köpa - dom är ju tvättbara.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal